Hoe kun je arbeidsvoorwaarden (eenzijdig) wijzigen?

Wouter van Gelderen | 15 april 2018

Onlangs verscheen deel 1 van een reeks boekjes onder de naam HR Essentials. De reeks bestaat uit een aantal hele praktische boekjes met elk een thema dat te maken heeft met een juridisch onderwerp op of rond de werkvloer.

In dit eerste deel legt Maarten van Gelderen stap voor stap uit hoe je als werkgever bepaalde arbeidsvoorwaarden kunt wijzigen. Het boekje is speciaal bedoeld voor HR-professionals, werkgevers en iedereen die zich beroepsmatig met personeelzaken bezighoudt.

Hoe kan ik bepaalde arbeidsvoorwaarden wijzigen?

Dat is een vraag die mij als arbeidsrechtadvocaat regelmatig gesteld wordt. Het antwoord is niet altijd even eenvoudig te geven. Veel hangt natuurlijk af van de situatie van het geval. Om welke arbeidsvoorwaarde(n) gaat het? Wat is de aanleiding voor de wijziging? Is er sprake van een eenzijdig wijzigingsbeding? En wil de werkgever een bepaalde overgangsregeling of (financiële) compensatie aanbieden?

In dit boekje heb ik mijn jarenlange ervaring met dit onderwerp kort en bondig beschreven waarbij ik bewust geprobeerd heb om juridisch vakjargon zoveel mogelijk achterwege te laten. Juist door de vele praktijkvoorbeelden en tips is het een boekje geworden waarmee je in de praktijk aan de slag kunt.

Klik hier om het boekje te bestellen of om te lezen wat andere lezers van het boekje vonden.

HR Essentials

In de reeks HR Essentials verschijnen nog zeven andere boekjes over thema’s die voor veel werkgevers en HR-professionals soms als bijzonder lastig of ingewikkeld worden ervaren. Elk boekje kent een hele praktisch opzet, is voorzien van tientallen praktijkvoorbeelden en kan een gemiddelde werkgever veel tijd en geld besparen.

In de reeks HR Essentials verschijnen ook de volgende delen:

Klik hier voor meer informatie of om een of meerdere delen te bestellen.